ZOMBIE RUN!


Assalamualaikum...


Hello people, i'm back! hahaa.. 

Sudah berapa lama tak mengupdate blog disebabkan kesibukan kerja yang amat la banyak! ekekee.. Bagi menghilangkan sindrom akut stress abadi ni, aku pon suke la join bende2 merapu nih.. 

This is Zombie Apocalypse! ;p

Let's cekidout eberybadeh!


Cer cite cer cite, ni bukan cite zombie kampung pisang ke hantu kak limah ke... Ini cite kalau ko masuk kandang kambing mengembikk, kalau ko masuk kandang zombie meng.... ape eh??? errr....


Macam mane nak join bende ni? Tiket beli kat groupon dengan harga RM112. Kene cari team member 4 orang utk satu group. So sorang kene bayar RM28 hengget sahaja. 

Ade banyak slot game dia, boleh la pilih nak start pukul bpe..Kitaorg pilih slot petang2 skit dengan harapan zombie2 tu mesti dah penat nak kejar coz dorg start main dari pagi lagi!... wakakaaa.. Boleh pakai ke harapan ni?? krik3...

Kasi payung skit!...
 Game kitaorang start pukul 5 petang, so memang bajet nak pegi jalan2 dlu kat booth2 sekitar hari belia ni & nak pergi masuk peperangan bantal. Macam meriah je sepanjang jalan ni dgn karnival jom heboh lagi. Tapi memandangkan jalan yang super amat sesak, nak cari parking pon dah sejam, nak cari tempat zombie ni pon dah sejam!...T____T..

Sesat di sekitar putrajaya!
 Setelah berpusing2 melilau dok cari tempat game ni, ... akhirnya jumpe jugak kat Presint 4!... Adeh rase 2-3 km jugak kitaorang berjalan tengah2 panas ni!..Peloh pon dah mencurah2.. belum start game dh penat dh..hihi.. 

Zombie berkeliaran di kaki lima!
 Patotnye organizer kene letak banyak signboard supaya senang nak cari tempat dia.. Ni satu singboard pon tarak... Putrajaya ni luas kot! Aiseh men...

I want you!;p
Pendaftaran untuk menjadi zombie??! Opsss... peserta la!.. hehehh
 Mase daftar kene isi borang, lepas tu kitaorang akan diberi bib & flag untuk dilekat kat belakang bib tu. Kapten akan dapat 2 flag supaya dapat backup anak2 buah dia yang dah mati kene kejar zombie. Tu pun kalau kaptennyer terselamat lah.. hahaa

Are u ready guys??!!....
 Sebelum start ade sedikit briefing untuk game ni.. Kitaorang sume kene berlari sejauh lebih kurang 800 meter pastu ade banyak r halangan2 disamping kene kejar dengan zombie.. sound scary right! hahaa.. mampu ke aku nak lari dari zombie2 yang nampak gagah je sume!

Macam main polis entry one to jaga... Polis mati pencuri jaga... Ops ni bukan polis.. Kalau zombie dapat amik flag kat bib tu dikira mati r!.. game over!

Penampakan sosok2 orbs!... OMG! Gopro telah dijangkiti wabak zombie!
Starting point
Jeng3...... Masa kat starting point pon zombie dah sergah! Apa lagi semua dok lari lintang pukang, tonggang langgang macam tak cukup tanah der!.. konon2 dah pikir strategy baek punye sebelum start tadi nak lari dalam group la, tak nak berpecah la... last2 aku kemana, kapten kemana tah.. semua dah berpecah... Please help me!

Run for your live!
Lari lintang pukang!
 Aku rase peluang nak hidup memang tipis. Zombie lagi ramai dari peserta, kat setiap sudut, penjuru2, cam mane wa nak survive! Aku dok lari2 sepenuh hati jiwa & raga tak toleh kiri kanan dah. Cume nak elak dari zombie je.. last2 terpele'ot kaki aku!... Adeh.... sakit kaki tergeliat urat!... Aku punya team ngan kapten sume dah jaoh kedepan.. T____T


 Ni siap kene merangkak dah macam masuk zombie boot camp pon hade! Kat depan tu nanti siap r bape ramai zombie tengah stanby nak ngap!... hahaa.. Lepas je halangan ni, aku dah xleh lari dah.. dengan kaki sakit pastu kene kepung ngan zombie ramai2!! No way out!

Ahhh... sekian lah aku, kene makan zombie! ekekeee... flag aku pon telah disentap dengan rakusnyer! Main ganaz eh ko zombie! Memang aku tengok zombie ni sume taraf2 atlet je lari... slalu kan zombie slow motion je kannn... hahaa

Get ready la bro dengan serangan zombie!!
Otak! Aku mau Otak! 
 Dorang punye zombie macam real.. cuak jugak aku!... Lagi2 bile kene sergah, tanjat boboi!... keh3

Hi, I'm Chucky! Wanna play!....hahaa....
Tamatlah riwayat ko! Nampak tak permainan dia! hahaa...
KJ pon join jugak! Sporting habis...
Nite run!
Game waktu malam pon ade jugak. Ni lagi thill coz dah la gelap, dorang leh bawak 1 lampu je utk 1 group.. Dia punye trek pon dah la bahaye, banyak lubang2 & jalan tak rata.. Game siang tadi pon ramai yang injurt & luka2... kalau malam tak taulah.. hehee

Finish line
Tak yah bajet Running Man sangat...haha

 Akhirnya, xde sape pon dalam group aku yang survived! Kapten aku pon kene rentap dua2 skali flag dia... pekkk! Brutal aih zombie2 nih!... 
Dengarnye hadiah dia best jugak untuk group mane yang ahli2 dia sume survived dapat tiket flight to Bali!... Wowww! Itupon rase 1-2 group je kot yang lepas dari beratus2 group yg ade.

Run Zombie Run!
Jom bergambar kat photobooth dulu.. Lepas dah abih lari2, kita orang sume dapat t-shirt & sijil. Patot kene bg medal finisher la..hehehh.. Next time kalau boleh pihak organizer kene cari lokasi yang lebih strategik la untuk buat game ni... 
Kat sini aku rase memang x sesuai coz jalan dia yang berlekuk2 & berlubang sume...Ramai lagi yang tercedera, yang pengsan pon hade.. Adehhh aku sakit kaki terseliuh urat & sengal2 badan terjatoh. Dapat mc sehari.. haha

This is zombies territory!


In a nutshell, Zombie Run Malaysia 2014 satu pengalaman yang menarik, memang enjoy & fun! 


kbye!







Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Salam sis.... terjah kembali...ekekeke.. tu laa kan zombie semua main kasar oooooo..... siot jer.... aku nyer flag kena tarik dua-dua sekali pastu aku sound kenapa cabut dua-dua, baru dier tampal balik satu flag... mana leh tarik dua-dua sebenarnya.... terus aku hilang focus...smp dlm khemah terus kena kokak....ahahahahahaha..... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaa.. tu lah.. zombie ganaih2 belaka! Owh ok la dia nak tampal balik flag tu.. yg kitaorg dia dh rentap bwk lari kemane tah.. hehee

      Delete

Post a Comment

In a nutshell, Thanks for your comment!

Popular posts from this blog

Gunung Silipat, Betong Thailand

Part 1 : Pendakian ke Kem Baha

Rumah Salji, Bukit Cerakah Shah Alam

Asykar Pencen!

Bukit Keluang, Besut

Air Terjun Lepoh, Hulu Langat

BAHASA HIKERS

Jumaat Di Kota Mekah