Posts

Showing posts from May, 2019

Setia alam peak

Image
Assalamualaikum

Bersua kembali dalam misi training #roadtoXueshan. Kali ni kita nak training santai-santai sepak daun jer... Haaaa nak tau kat mana?

Jom follow rapat-rapat!


Sis pun baru tahu kewujudan tempat ni sebenarnya. hahaaa.. Niat asal nak naik bukit sapu tangan. Sis cuba google trek dia. Macam ok juga. 
So jom kita terjah!

Terletak di Setia Alam, Shah Alam Community Forest (SACF) merangkumi 430 ekar tanah. 

 Terdapat 3 pintu utama ke trail pintu masuk hutan. Aku cadangkan, masuk di trail A @ B jika kali pertama datang sini (Paling hampir dengan bahagian pembinaan)





Kami merancang untuk ikut laluan yang lebih mencabar menerusi Route B. Kedua-dua trailhead A & B ini terletak di kawasan terbuka yang luas dan dipisahkan oleh tasik.

Kami masuk di Trail B



Awal-awal lagi dah bagi pacak!