Posts

Showing posts from January, 2019

Bukit Botak 2.0

Image
Assalamualaikum

Baru-baru ni aku nak pergi ke Bukit Sapu Tangan, tapi aku waze sampai ke tempat lain jadinya! hahaa.. So dah alang-alang sampai kat area Puncak Alam, aku pun lajak je la ke Bukit Botak. Ni kali kedua aku sampai kat sini. 

Bukit Botak 1.0


Pendakian kali ni santai-santai jer!



Sekitar 10 minit perjalanan, anda akan tiba di kawasan pencangan TNB. Dari sini juga, pemandangan sekitar kawasan Puncak Alam sudah mulai kelihatan.



Kalau dulu berat saiaa 60kg. Sekarang?
65?
Tak. Sekarang berat saiaa nak lupakan awaa... hahaa


Konspirasi pendaki gila katanya! hahaa



Kawasan Bukit Cherakah ini sangat redup kerana dilindungi oleh pokok disekeling.

Javatrip Part 5 : Air Terjun Madakaripura

Image
Assalamualaikum

11 September 2018, Selasa, 2.00 pm

Madakaripura Waterfall


Air terjun setinggi 200 meter ini merupakan air terjun tertinggi di Pulau Jawa dan tertinggi kedua di Indonesia. Lokasinya di Probolinggo dan masih dalam satu kawasan dengan Taman Nasional Bromo Semeru Tengger. 

Tapi sebelum ke air terjun, kami isi perut dulu!


Macam-macam menu ada gais! hehee


Makan besar sempena meraikan kejayaan kami berjaya menawan Gunung Semeru, Batok dan Bromo! hehee

Jemput makan semua!


Terdapat beberapa akses yang membolehkan anda sampai ke Air Terjun Madakaripura. Dari Bromo, ia mengambil masa kira-kira 45 minit dengan menaiki kenderaan untuk ke kawasan perkampungan Sukapura.

Lepas tu kena naik motor untuk masuk ke dalam sebab jalan dia sempit dan curam!

Rempit on guys! hahaa

Nama Madakaripura berasal dari ‘Mada’