Basic Drawing


Assalamualaikum


Harini jom belajar basic drawing untuk bentuk tubuh.

Aku sebenarnye dah lame tak lukis2 nih. Rase tangan dah kaku & keras bile nak pegang pensel balik. Rasenye kali terakhir aku melukis pun mase sekolah rendah kot...Erm dah bpe belas tahun dah tu..hahaa:p

Tak pe2, aku cube la lukis slow2 dulu.

Ni figure using measurement
So nak lukis bentuk badan ikut gambar ni je pastu lukiskan baju

Ni free figure
Ni plak leg movement, hand movement & head

Mase kat sekolah menengah plak dah jarang lukis2 nih, minat lebih terarah untuk buat graffiti. Terbawak2 le sampai masuk Matrik & Uni. Obses sangat abis sume permukaan rata aku nak conteng. Tangan gatal konon nak tunjuk kreativiti tak bertempat;p...haha...Pantang dok kat meja, kerusi, dinding bilik, kertas, buku, whiteboard sume aku conteng graffiti name aku. hahaaa..memang vandalisme habis. Sume classmate, roomate, housemate suh aku wat graffiti name dorang...hehe;)..


Graffiti never die! -Nadz-

Tadaaa..ni lah hasilnye 

Konsep Pakaian moden, kontemporari & klasik







Lepas ni kene praktis lukis lagi banyak2..


Kbai!





Comments

  1. assalamualaikum, nadz
    woahh , hebat nye awk melukis ..
    memg ad ambil kelas melukis kat mne2 ke ?
    atau belajar sndri ?
    btw, lukisan awk memg awesome !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blaja sendiri je..tp malu je klu fashion designer tgk lukisan sye..ni cincai je.hehee

      Delete
  2. Tangan lembut dan pandai melukis. Teringat kawan ketika sekolah dahulu siap buat komik sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa bestnye leh wat komik sendiri..Ade jugak nak try dulu tp xjd.hehee

      Delete
  3. bestnye pandai lukis.. sy dulu masa kecik2 je suka lukis.. skrg tangan dah keras kot, nk lukis apa pon x jadik.. haha.. jom join bloglist sy, http://anne-nurain.blogspot.com/2013/07/bloglist-raya-sakan-2013.html..

    ReplyDelete

Post a Comment

Thanks for your comment!

Popular posts from this blog

Sunset di Bukit Batu Putih, PD

Singapore Day Trip bersama Percutian Jimat Saya

Hiking Gunung Datuk!