Taman Rama-Rama, KL




Assalamualaikum

Jom harini jenjalan kat Taman Rama-Rama. Taman ni terletak di Jalan Cenderasari, Tasik Perdana. Dekat je dengan masjid negara tu. Dibuka setiap hari dari jam 9.00 pagi sampai 6.00 petang.

Usha2 jap kat Dataran Merdeka..Rock on babe!
Ade Festival Muzik

Pameran Kereta pun ade jugak.. Steady Talisa & Lendz...haha
Meh explore ape yang ade dalam Taman Rama-rama ni..mih3

Tiket masuk RM 10 hengget
Menurut info, Taman rama-rama ini adalah yang terbesar di dunia dengan keluasan lebih 80,000 kaki persegi. Berpeloh jugak la jenjalan dalam ni. Tapi cam tak banyak sangat rama-rama, mugkin sebab dah petang-petang ni dorang nak tido @ mengawan;p..
Rama-rama slalu aktif time pagi-pagi.



Rama-rama masuk baris...sedia!
Tadaaa..........
Ni macam kelopak daun..senang nak camouflage....
Haiwan-haiwan eksotik pun ade kat sini. Memang tak pernah tengok spesis2 ni kat belakang umah aku ke, kat semak umah korang ke, dalam hutan ke..hahahhh

Alligator Snapping Turtle
Ni antara spesis yang terancam & hampir pupus. Dah macam raksasa aku tengok. kulit dah kedut2, gigi pun dah tak de. Lame gler dia hidup. 
Rasenye dari zaman dinasour kot!

Pig Nose Turtle. Ade cam pig tak?? heheee
Long Neck Turtle..Panjang woo...Dah macam ular pun ade!..
Skang jom masuk plak dalam galeri & ruang pameran. Dalam galeri ni kebanyakan rama-rama telah di awet dan diframekan. Ade jugak macam-macam jenis serangga & kumbang.

Spesis2 lelabah & kala jengking
Kat Malaysia tak de rama-rama yang cantik camni..huhuu
Beautiful Butterflyzzzzzzz.....
Nah cicak, orang panggil tokek kan tapi sebenarnye tokey tokey @ geckho!
Eiurkkk lipass!
Besaq bak hang ulat gonggok! Besaq penumbok tau!
Unik..Rare nih!
Leh r rama-rama ni nak camou kat baju aku...hehehhh

Mai2 cek mai pilih cenderamata nak bawak balik. Macam2 ada...Sume cantik-cantik..


The Butterflies of Malaysia


Habis dah lawatan sambil belajar kat Taman Rama-rama KL;p 
Pasni ni nak pegi taman mane plak ye?? hehehh


Till then, Toodles!





Comments

Popular posts from this blog

Sunset di Bukit Batu Putih, PD

Singapore Day Trip bersama Percutian Jimat Saya

Hiking Gunung Datuk!