2019 In a Nutshell



Assalamualaikum


 Here’s my ups and down 2019 in a nutshell...
 
"When you are up, enjoy the scenery. When you are down, touch the soul of your being and feel the beauty.” 



Tahun 2019 ni penuh dengan episod suka duka dan pahit manis dalam hidup aku! Ada la juga pencapaian yang boleh dibanggakan dan banyak juga episod kekecewaan! lol Apapun, hidup perlu diteruskan. Kena lebih banyak bersyukur dan jangan mengeluh. Apa pun ujian yang datang, sis cuba bertenang dan hadapi dengan sabar. 

#tenangisgood

Kenangan paling manis tahun ni, dapat naik Gunung Xueshan di Taiwan dengan view yang paling cantik selepas trekking kat Himalaya. First time mendaki kena pakai equipment untuk technical climbing dalam salji tebal. Memang satu pengalaman baru yang best dan sangat mencabar mental dan fizikal. Macam ala-ala naik Everest gittewww.. Rindunya nak main salji lagi! hahaa..

Taiwan-day-4-summit-attack-xueshan



Tahun ni juga aku dapat menulis blog, artikel dan travelog dengan lebih banyak dan tersiar di website, majalah dan surat khabar. Menjadi suatu kepuasan bila aku dapat share pengalaman dan pengembaraan aku dengan lebih ramai orang. Thanks kepada anda yang sentiasa support #inanutshell dan sudi baca artikel aku dan menjadikan blog aku sebagai rujukan untuk trip hiking dan travel. 

I heart you guys! #muahcikeddd

Sebenarnya, aku macam dah tak de passion sangat nak kejar aku punya bucket list. Entah lah mungkin juga sebab faktor usia yang dah semakin meningkat. Aku fikir nak settled down everything. Rumah pun dah beli, nak tunggu siap jer, inshaallah. 

Orang rumah?? ermmm.. jeng jeng jeng


Sebenarnya sepanjang setahun aku dah pindah balik sini, aku memang giat mencari rumah untuk dibeli. Hari-hari tengok rumah kat mudah.my, i-property dlln. Dah banyak juga aku pergi visit beberapa rumah subsales. Tapi bila difikir balik, harga rumah sangat la mahal sekarang ni. So bukannya mampu milik, hanya mampu tengok jer... hahaa.. Kalau beli rumah subsales ni kena ada cash money yang banyak untuk deposit dan kena fikir pula kos untuk repair dan renovate rumah tu. 

So akhirnya pencarian aku dah berakhir. Dapat la juga beli rumah pertamaku, The Apartment. Loan LPPSA pun dah lulus. Alhamdulillah. Achievement unlocked! hahaa



Tahun ni juga ada banyak wedding. Finally kakak aku berjaya menamatkan zaman solo beliau. hahaaa.. First time la buat kenduri dalam family aku. Lepas ni adik lelaki aku pula. Aku?? Ermmm... aku tau wedding aku ni la yang paling orang nantikan selepas akak aku... hahaa.. Inshaallah tahun depan. Doakan sis! Bestfriends aku pun berderet-deret jemputannya. Alhamdulillah, finally geng kami pun ramai dah bertemu jodoh. Dah tak mereput dah! hahaa

Taniaaa geng krik3!

Tengah usha jodoh... ehhh


Again, my ultimate mission, trekking ke Everest Base Camp via Gokyo Ri aku tangguh lagi buat kesekian kalinya sebab tak de bajet dan cuti yang panjang. Total bajet nak ke EBC ni sama macam nak pergi umrah! hahaa.. Tak tahu la bila dapat pergi. Hajat tahun depan nak main salji lagi ke Gunung Siguniang lepas dah naik Xueshan haritu. Tapi tak tahu la kot panggilan jodoh yang sampai dulu ke... ehhh.. So nak naik gunung ke naik pelaminan ni?? Naik pelaminan butuh pasangan! Kok gitu?? hahaa


Aku dah lama berniat nak pergi umrah sebenarnya. Boleh la kalau nak reunion kat Jeddah dengan kawan-kawan aku yang ada kat sana. hehee.. Tapi aku impikan trip 'honeymoon adventure' dengan encik suami. Moga dipermudahkan! #roadtohalal 

Amin




Gudbye 2019!

 
 
“Five Ups of life: Buckle up, Start up, Keep it up, Don’t give up, Cheer up.”


In a nutshell, see you next year! Please be nice! 


#wawasan2020











Comments

Popular posts from this blog

XPDC Gua Batu Maloi

Gunung Silipat, Betong Thailand

Rumah Salji, Bukit Cerakah Shah Alam

Part 1 : Pendakian ke Kem Baha

Bukit Marak, Kelantan

Jumaat Di Kota Mekah

Asykar Pencen!

BAHASA HIKERS